joi, 24 ianuarie 2013

24 ianuarie

Da' mai da-va si-n pula mea cu sarbatoarea voastra nationala. Inteleg ca moldovenii si cei din sudul tarii (a.k.a. Tara Romaneasca) sarbatoresc astazi Unirea Principatelor, dar eu de ce vad stirea asta la nesfarsit azi pe facebook si nu numai? Eu sunt in Ardeal, din Ardeal, iar Ardealul nu are treaba cu aceasta sarbatoare. Ma pis pe ea Romanie, ca la ce oameni traiesc aici imi este si rusine sa zic ca sunt din Romania. Mai bine zic ca sunt din Transilvania si parca deja oamenii se uita altfel la tine si zic: "Dracula!", iar mie unul imi convine. Deci prin urmare nu am de ce sa fiu mandru ca pe 24 ianuarie 1859 Cuza a unit doua tari din care nu fac parte. Daca e o domnie si o unire pentru care sa imi pese este vorba de Unirea din 1600 (1599), cea a lui Mihai Viteazu; unire care de fapt a fost prima a tuturor celor 3 tari. Si nu stiu zau cati o sarbatoresc si daca o sarbatoresc, respectiv in ce data s-a produs. Pana sa cautati voi pe net va spun ca data oficiala de sarbatorire a unirii tuturor celor 3 tari este de 1 noiembrie 1599, pentru ca la acea data a intrat Mihai Viteazu in Alba Iulia si a primit cheile cetatii in mod oficial, chiar daca se zice ca unirea s-a produs in 1600. Chiar daca a fost de scurta durata, pana in 1601 cand Mihai Viteazu a fost asasinat, ramane prima unire adevarata a tuturor celor 3 tari romanesti. Deci sa nu va mai aud cu 24 ianuarie 1859 (cel putin pe astia din Ardeal) ca va dau foc la steag.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu