marți, 19 martie 2013

Pronounced 'Lĕh-'nérd 'Skin-'nérd



Daca ieri nu am postat albumul saptamanii pentru ca m-a "SOCat" stirea legata de ce vor sa faca mai marii bisericosi din tara (vezi link - apasa-l!), il postam azi: Lynyrd Skynyrd - Pronounced 'Lĕh-'nérd 'Skin-'nérd 1973. Proaspat achizitionat in original sambata. Nu m-as fi gandit ca il gasesc pe vreun raft din Romania. Albumul a fost inclus in cartea "1001 Albume de ascultat intr-o viata", carte pe care am citit-o acum cativa ani. Multe lucruri bune se pot invata din aceasta carte. De la Frank Sinatra si Elvis Presley pana la Sepultura, toate albumele importante ale istoriei contemporane din 1955 pana in 2005. 5o de ani de muzica de cea mai buna calitate. Trupa am descoperit-o prima data cand am vazut filmul "Almost Famous" pe a carei coloane sonore am descoperit piesa "Simple Man". Ei bine, de aici m-am apucat sa ascult Lynyrd Skynyrd. Din 1973 si pana azi, oamenii au ramas fideli genului southern rock si pot zice ca au fost chiar pionierii acestui gen. Albumul din 2009, "God & Guns" este de altfel foarte bun si verifica tocmai ce am zis eu mai sus. Intr-adevar un southern rock de cea mai buna calitate, de la mama ei din sudul Statelor Unite. Piesele care m-au marcat pe mine au fost "Tuesday's Gone", "Simple Man" si "Free Bird". Cele mai bune piese de pe album as putea chiar zice. Despre "Tuesday's Gone" probabil stiti de la Metallica care au inclus o versiune a piesei pe albumul lor "Garage Inc." din 1998. Asta pentru ascultatorii Metallica. Dar cu siguranta iubitorii de clasic rock au auzit de aceasta trupa si mai inainte. Despre "Simple Man" am spus deja ca apare pe coloana sonora a filmului "Almost Famous" din 2000. Iar "Free Bird" s-a bucurat pentru prima data de un succes enorm in 1976 la festivalul anual de la Knebworth. In acelasi timp a si aparut in cateva filme, dar pentru cei care sunt de o varsta cu mine si se uita la "Californication" o stiu si din serial. O alta piesa foarte cunoscuta a celor de la Lynyrd Skynyrd este "Sweet Home Alabama", care a avut un impact enorm la public dupa ce Kid Rock impreuna cu cei de la Lynyrd Skynyrd au readaptat piessa in 2007. Albumul din 1973 contine 8 piese:

1. I Ain't the One
2. Tuesday's Gone
3. Gimme Three Steps
4. Simple Man
5. Things Goin' On
6. Mississippi Kid
7. Poison Whiskey
8. Free Bird

"This compact disc contains program transferred from analog tape and therefore may contain some tape hiss and another anomalies that exist with analog recording."

Deci avem parte de un sunet cat se poate de cald din vremea anilor '70, pe care v-il recomand cu cea mai mare caldura. Iar la sfarsit ca sa va faceti o idee cat mai buna despre ce inseamna acest album din '73...





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu