miercuri, 21 martie 2012

# 1


Ceea ce va urma este si reprezinta pentru mine (si nu numai) o incercare de a vedea pana unde se poate merge. Am decis ca in fiecare zi sa postez o melodie, o piesa care poate ori m-a marcat pe mine in ziua respectiva, ori este pur si simplu buna. O sa apara aici tot felul de piese, de toate genurile si gusturile, asa ca sper sa iti placa. Daca muzica este leitmotif-ul acestui blog atunci sa curca cu muzica, in fiecare zi:

Praetor - Eu, orasul si castile (feat. Dj. Undoo)



Piesa este inclusa pe albumul "Nomad" lansat de Praetor anul trecut. Pentru cei care inca se intreaba cine este Praetor, va spun eu ca este unul din membrii trupei VeritaSaga - probabil cea mai buna de gen de la noi din tara. Asa ca ce ascultati aici cred ca eu ca este de cea mai buna calitate.

Descrierea pe scurt a piesei creata de Praetor arata si suna cam asa: "Dacă nu ați văzut clipul vă rog să îl priviți în secțiunea video al site-ului. Am scris piesa pentru toți oamenii pe care îi văd pe stradă cu căștile pe sau în urechi încercând să își schimbe starea de spirit ascultând tot ceea îi face să se simtă mai bine sau mai energici. Cred că nu există exemplu mai bun de panaceu universal care îți poate modifica energia ca muzica. Cred că de aceea o iubesc așa de mult și de aceea văd așa de mulți oameni care ascultă muzica pe strada. Oamenii au nevoie de muzică și muzica în sine are nevoie de oameni care cred în ea.
Nu e un secret. Mie imi place orașul în care m-am nascut, am crescut și m-am format ca om. E o odă orașului meu piesa și a celor care îi calcă trotuarele zilnic. Lor de urez multă pace și dragoste!". (Praetor)

Pentru o analiza mai buna a piesei, mai jos aveti si versurile ei:

Timpul alunecă,
Decat privesc,
Ochii imi obosesc
Ma trage de maneca
Un copil si spune:
"Nu vreau sa crezi ca nu tine de el,
Nu tine de tine, nu tine de tel."
Priviri de otel, spinteca
Tot ce-i frumos si pur,
Eu, din exces de zel bag mainile in suflet si fur
Inca o clipa de liniste, e zgomot afara
Inauntru-i intuneric si niste demoni mai vechi
Care intre timp si-au mai gasit perechi
Eu disperat,
Caut ceva sa umple golul dar, pare infinit.
Ajung la o poarta,
Portarul ma-ntreaba:
Ce caut aici de ca-am venit?!
Raspund:Pentru c'am devenit.
Am deviat de la ruta,
Sunt deviant cu sentimente 100 pe secunda
Chiar, ma muta soarta mereu
Si mai face o cuta sub pleoapele mele,
Ce'au obosit sa-ncerce sa tot vada prin nori stele.
Si s-au ascuns o vreme nori de fum, dar dupa ei,
Sunt doar belele si lanturi nevazute si inele
Si cele mai multe din cosmarurile mele.
Nuvele de'o vreme, suflu singur caci vantul a tacut.
Dupa ce furtuna a trecut, parca acum e totul tacit si prefacut.
Implicit sunt mai obosit si nu mai am putere sa ??? cunoscuti
Cu care ieseam in casa zi de zi
Ca sa ma apar de droguri si de stres si..
Acum am ramas doar eu, orasul si castile
Doar eu orasul si castile

(x2)Sunt doar eu, orasul si castile
Si atunci cand ca sa le sparg mastile
Fac parte din gastile, gastile lor
Si cand ma vad ma striga, ma striga, ma striga Praetor

Si tu si eu trecem prin criza,
Inca o repriza ne-asteapta si inc'o remiza
Inc'o alegere si inca unii care vor sa ne lege
Le pare ca suntem copii si vor sa ne lege.
Vine o iarna, iar ma...Si o sa degere multe degete,
Tu de ce te tot miri, nu inteleg?!
De ce te tot uiti la stiri nu inteleg?!
De ce la ochi sa ma leg?!
Anii mei trec, dar aleg sa nu fiu sec
Nu ma simt unul dintre ei, cu ei nu ma intrec,
N'am sa-mi dau sufletul pe un Jack
Aleg sa-mi plang sufletul dupa my check.
Si's multi care judeca,
Un judecator, dar nici unul care'aude ca,
Asta e si asta cu'asta e...
A neamului nostru napasta e...
E clar, inculpatii dispar
De la TV, radio si din ziare.
Eu ma plimb pe strazi cu castile mele,
Te vad pe tine, pe ei, pe ele.
Ma vad zambind din plin
Sub acelasi cer senin,
La stele.
Orasul meu il impart cu cei cu care impart gandurile mele
Avem toti multe belele, ne uitam cand daruim lalele
Celor, ce ne fac zilele usoare din grele.
Acele zile de demult
Cand ma'nvatau s-ascult,
Au apus.
Acum ascult ce vreau in casti si-n plus
Zambesc si iubesc, indiferent de fus.
Pace si dragoste si m-am dus
Pace si dragoste si m-am dus

(x2)Sunt doar eu, orasul si castile
Si atunci cand ca sa le sparg mastile
Fac parte din gastile, gastile lor
Si cand ma vad ma striga, ma striga, ma strïga Praetor

Cam atat in primul episod din "One day - One song". Sper sa va placa piesa, iar pana maine o sa caut la mansarda sa vedem ce mai gasim.

"Pace si dragoste" (Praetor)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu